Salgsvilkår
Salgsbetingelser for TinkerMods.no
Sist oppdatert: 12.02.2025
1. Parter
Disse salgsbetingelsene gjelder for kjøp gjort hos TinkerMods.no
Organisasjonsnummer: 935009154
2. Betaling
Alle priser er oppgitt i NOK og inkluderer eventuell merverdiavgift der det er aktuelt. Betaling må være gjennomført før bestillingen sendes eller utføres.
3. Levering
- Modifiseringstjenester og reparasjoner kan leveres via personlig levering i Grimstad eller per post.
- Kunden er ansvarlig for å sende inn enheten trygt dersom postlevering brukes.
- Leveringstid varierer basert på oppdragets kompleksitet og pågang, men vanligvis vil den være 1-2 dager.
4. Angrerett
Hos TinkerMods.no har du som kunde 14 dagers angrerett i henhold til angrerettloven.
Dette gjelder kun dersom du gir beskjed innen 14 dager etter bestilling, og før tjenesten (modding eller reparasjon) er påbegynt.
Dersom du angrer innen fristen, og arbeidet ikke er startet, vil du få tilbakebetalt hele beløpet.
Dersom 14 dager har passert, eller tjenesten allerede er påbegynt eller fullført, vil angreretten ikke gjelde, og beløpet vil ikke bli refundert.
Ved fysiske produkter (som modchip eller tilbehør kjøpt separat) gjelder også 14 dagers angrerett fra du mottar varen, forutsatt at produktet returneres i original stand. Returfrakt dekkes av kjøper.
- For å benytte angreretten, kontakt oss på kontaktskjema innen fristen.
5. Retur
- Retur gjelder kun for fysiske produkter, ikke tjenester.
- Jeg dekker alltid returfraktkostnaden.
- Ved godkjent retur refunderes beløpet innen 14 dager etter mottatt returvare.
6. Reklamasjonshåndtering & Garanti på Modding
-
Garanti
Hos oss tilbyr vi 3 måneders garanti på alt arbeid vi utfører – dette inkluderer tjenester som modding, loddearbeid, komponentbytte og reparasjoner.
Garantien gjelder utelukkende for det spesifikke arbeidet vi har utført, og dekker feil eller problemer som direkte skyldes dette.
Skrur du opp konsollen selv etter arbeidet vårt er utført, brytes garantien. -
Viktig:
-Garantien dekker ikke andre komponenter, deler eller funksjoner som vi ikke har arbeidet med.
-Eventuelle skader, feil eller problemer som oppstår på grunn av ytre påvirkning, uautorisert åpning, fukt, feilbruk, fall eller modifikasjoner utført av andre, dekkes ikke av garantien.
Ved en garantisak vil vi undersøke produktet, og dersom feilen skyldes vårt arbeid, vil vi reparere det kostnadsfritt.
7. Feil under modding og kompensasjon
- Dersom jeg ikke klarer å fullføre modifiseringen, vil kunden få full refusjon av beløpet som ble betalt for tjenesten.
-
Dersom jeg under modding skulle påføre skade på konsollen, vil jeg enten:
- Reparere skaden uten ekstra kostnad, eller
-
Kompensere kunden etter markedsverdien på konsollen, dersom skaden ikke kan utbedres.
8. Ansvarsfraskrivelse for bricking og bannlysning
- Modding av konsoller innebærer alltid en risiko. Dersom konsollen skulle bli bricked (ubrukelig) eller bannlyst av spillutgiveren (f.eks. Nintendo, Sony, Microsoft) i fremtiden, tar jeg ikke ansvar for dette.
- Kunden forstår at modifiserte enheter kan bryte spillutviklerens brukervilkår og at dette kan føre til utestengelse fra online-tjenester. Dette er kundens eget ansvar, og ingen refusjon eller kompensasjon vil bli gitt i slike tilfeller.
-
Refusjon og garanti gjelder kun dersom det oppstår en fysisk feil med selve modchippen eller feil relatert til selve loddingen utført av oss. Dette dekker ikke feil som oppstår som følge av brukerfeil, programvareproblemer, skader som følge av feil bruk, uautorisert modifisering eller andre eksterne faktorer som ikke direkte skyldes defekt chip eller feil utført arbeid fra vår side. Kunden har selv ansvar for å sikre at konsollen og tilhørende programvare brukes på riktig måte etter modifiseringen.
9.Ansvar for filer og programvare etter modding
Ved modifisering av konsoller sørger TinkerMods for å installere og konfigurere nødvendige filer, apper og tilpasninger som avtalt. Alt blir testet og verifisert som fungerende før konsollen sendes tilbake til kunden.
Etter at konsollen er levert, er det kundens fulle ansvar hvordan filene, operativsystemet og konsollen videre brukes, oppdateres eller endres. Eventuelle problemer som oppstår etter kundens egen filbehandling, oppdateringer, sletting, overføring eller modifikasjon av systemfiler, apper eller innhold, faller utenfor vår garanti og serviceansvar.
Så lenge loddearbeidet og modchip-installasjonen er korrekt utført og fungerer som avtalt, har TinkerMods ingen plikt til å tilby videre støtte med filoppsett, firmware eller brukerveiledning i ettertid. All slik endring eller feilsøking skjer på kundens eget ansvar og risiko.
TinkerMods tar ikke ansvar for feil, krasj, eller tap av funksjonalitet som skyldes at kunden selv har endret, overskrevet eller fjernet filer. Slike forhold dekkes ikke av noen form for reklamasjon, garanti eller teknisk støtte.
10. Konfliktløsning
- Vi ønsker å løse eventuelle tvister på en smidig måte. Kontakt oss først på kontaktskjemaet vårt dersom det oppstår problemer.
- Dersom vi ikke blir enige, kan saken bringes inn for Forbrukerrådet eller relevante klagenemnder.
Sjekk ut våre anmeldelser
Vi tar imot både ris og ros! Vi er genuine og ærlige, og jobber alltid for å gi en utmerket kundeopplevelse